Huawei P10 Plus: il terminale SOLIDO a 360 gradi | Recensione

Huawei P10 Plus

Huawei P10 Plus: il terminale SOLIDO a 360 gradi | Recensione

  • CPU
    Kirin 960

  • RAM
    4/6GB

  • Fotocamera Posteriore
    12MP + 20MP

  • Display
    5.5 pollici QHD

  • Batteria
    3.750 mAh

  • Sistema Operativo
    Android 7.0 Nougat

I nostri voti

I punteggi sono stati assegnati dai nostri esperti

8.6 4.3 1
  • Costr. ed Ergonomia 8 / 10
  • Prestazioni 9 / 10
  • Display 9 / 10
  • Audio e Multimedia 9 / 10
  • Autonomia 8 / 10
  • Software 8 / 10
  • Fotocamera 9 / 10
  • Ricezione 9 / 10

Costruzione ed Ergonomia

Huawei continua il lavoro eccellente iniziato ormai da un bel po’ (andiamo indietro nel tempo all’epoca di mate7 seguito da p8, p9/plus…) anche se cambia le linee della precedente serie P e di Mate 9 e si avvicina maggiormente a quella del fortunato Honor 8 dal quale riprende più l’estetica che i materiali.
Realizzato totalmente in metallo “Il design pulito di Huawei P10 Plus si sviluppa attorno a una struttura leggera e super sottile di appena 7 mm, mentre la doppia fotocamera è a filo con la parte posteriore, messa in risalto da curve morbide e arrotondate.”
Grazie allo spessore ridotto si riesce a maneggiare con una mano ed entra comodamente in tasca, non sembra di avere un phablet in tasca
Huawei riesce ad ottimizzare davvero molto bene dimensioni e peso restituendoci un terminale bello e maneggevolissimo di 153,5 mm x 74,2 mm x 6,98 mm x circa 165 grammi.

8

Prestazioni

Il processore Octa-Core proprietario è un HiSilicon Kirin 960( ultimo nato)  Octa-Core (Quad-core 2.4 GHz Cortex-A73 + Quad-core 1.8 GHz Cortex A53) coadiuvato da una GPU Mali-G71 MP8 e da ben 6GB di RAM con 128 GB di memoria espandibili con MICRO-SD.
L’hardware è da assoluto riferimento e riflette questo risultato anche nell’utilizzo di tutti i giorni in cui si comporta egregiamente proprio come il Mate 9 pro, con il quale condivide praticamente tutta la dotazione hardware.
Eccellente, come sempre,  il lettore d’impronte digitali (posizionato questa volta nel tasto home fisico frontale): 10su 10 le risposte positive nello sblocco del terminale e delle altre funzioni, preciso e velocissimo. Sempre più, come per le generazioni precedenti, Huawei ha fatto il salto di qualità in termini prestazionali, con una CPU che oggi non teme assolutamente il confronto con i grandi nomi del settore. Mai una incertezza o un lag.

9

Display

Il display è una bellissima unità da 5.5 pollici QHD 2560 x 1440 con 540 PPI( punti per pollice) che segna uno “storico” cambio di scelta da parte del colosso cinese dopo il mate 9 pro che per la prima volta adotta un display SUPER AMOLED con un risultato davvero soddisfacente.
Le cornici laterali intorno al display sono di spessore ridottissimo, e questo contribuisce ad un senso di spazialità, soprattutto durante la visione di filmati.
Ottima la visibilità sotto la luce del sole, ottimi gli angoli di visuale, elevatissima la luminosità, cosa che vi spingerà ad impostarla in automatico (il sensore di luminosità lavora a dovere n.d.r.) o comunque a non tenerla mai al massimo.

9

Audio e Multimedia

Ottima la parte audio, grazie agli altoparlanti stereo il terminale diventa quasi da riferimento assoluto per la categoria. L’altoparlante restituisce un audio molto buono, con una resa assolutamente godibile ed un volume davvero molto elevato. Audio potente e limpido sia nella capsula auricolare che con il vivavoce molto potente e nitido. Validissimo anche l’audio con gli auricolari.

9

Autonomia

Molto Buona l’autonomia con una batteria non rimovibile di 3750 mah, dalla quale ci saremmo aspettati, almeno sulla carta visti i “numeri” e la tradizione di huawei, un risultato migliore. Va detto però che il telefono ci porta tranquillamente a sera anche con una giornata stress fatta di molte telefonate, di connessione dati e non Wi-Fi, di un paio d’ore di navigazione web, molti social, chat e qualche fotografia. Mediamente abbiamo fatto però 4 ore di display acceso nelle giornate peggiori con la sola connessione dati a disposizione, siamo arrivati agevolmente ad oltre 4.30h con la connessione wi-fi sempre attiva.
Va però sottolineato, che siamo ad una delle primissime release software, e su altri modelli di casa Huawei( Mate 9 per esempio) con l’ultimo aggiornamento disponibile, l’autonomia ha subito un brusco calo anche al di sotto delle 4h di display acceso, probabile che si tratti di un baco di tipo software.

8

Software

L’interfaccia EMUI di Huawei arriva qui alla versione 5.1 basata su Android Nougat, che ci restituisce un terminale che è davvero eccellente nell’uso di tutti i giorni.
L’interfaccia è ora molto più godibile della ” vecchia” EMUI, con un aspetto più “professionale, business…maturo”.
Anche su questo P10 Plus, Huawei ci mette a disposizione vari temi, molto belli e tutti diversi grazie ai quali possiamo personalizzare “infinitamente” il nostro dispositivo.
Molto smart la gestione del nuovo lettore d’impronte digitali grazie al quale potremo rimuovere totalmente i tasti a schermo ( home, multitasking etc…) con l’utilizzo di semplici e intuitive gestureEccezionale il lettore d’impronte digitali, da riferimento ASSOLUTO!

8

Fotocamera

La collaborazione con Leica,  già iniziata con P9 Plus e P9 per la realizzazione della fotocamera, continua anche su questa nuova serie di P10 e P10 Plus con dei risultati davvero molto molto soddisfacenti e ulteriori miglioramenti rispetto ai già ottimi predecessori.
Anche qui troviamo un sensore principale da 12MP classico RGB insieme ad un altro sensore da 20MP in Bianco e Nero. Questa combinazione ha consentito a Huawei di migliorare notevolmente uno dei suoi maggiori “talloni d’Achille” , unendo la favolosa funzione B/N con sensore dedicato che ci restituisce degli scatti unici e inarrivabili dai competitor.
Eccellenti li scatti in modalità diurna e davvero ottimi anche in modalità notturna, un netto miglioramento rispetto ai modelli precedenti. Validissima non solo nel B/N ma anche nelle situazioni più difficili con una interfaccia software grazie alla quale possiamo realizzare splendidi scatti anche in modalità pro con la possibilità di salvare in formato raw. Trovate tutti gli scatti nella sezione “gallery”. Ottimi anche i video, girati fino al Full-HD a 30 fps.

9

Ricezione

Per chi non lo sapesse, uno dei core-business di Huawei è la produzione delle antenne di ricezione telefonica. Per tale ragione, era lecito aspettarsi una ricezione assolutamente al top, come ormai abbiamo imparato a vedere, in questo P10 Plus, ed infatti così è.
Tutto questo si traduce in un’eccellente esperienza telefonica, con l’interlocutore che vi sentirà in maniera sempre chiara e comprensibile. Ottimi anche i riscontri per la ricezione del modulo Wi-FI.

9

Voto Finale

Ancora una conferma da parte di Huawei: prodotto bello, rifinito davvero divinamente, compatto e bellissimo da toccare, con una batteria come sempre molto buona ed una parte telefonica da assoluto riferimento. In più rispetto agli ultimi suoi top di gamma, Huawei fa un ulteriore passo in avanti. Probabilmente questo P10 Plus è il “phablet” più completo a 360 gradi attualmente in commercio. Insomma, Huawei riesce ancora una volta ad imparare dai suoi “limiti” ed eliminare quelle piccole pecche che avevamo evidenziato in precedenza (soprattutto la parte fotografica), complimenti al colosso cinese.

8.6

Huawei P10 Plus - Specifiche

Info

  • Modello
    P10 Plus
  • Annunciato
    26 febbraio 2017
  • Commercializzato
    31 marzo 2017

Dimensioni

  • Altezza
    153.5 mm
  • Larghezza
    74.2 mm
  • Peso
    165 grammi
  • Spessore
    7 mm

Hardware

  • Chipset Chipset is a group of integrated circuits designed to perform one or a more dedicated functions, often with real time computing constraints, Popular smartphones are equipped with more advanced embedded chipsets that can do many different tasks depending on their programming.
    Huawei Hisilicon Kirin 960 Octa-Core 64-bit
  • CPU CPU (Central Processing Unit) mostly known as processors, CPU processes instructions in order to carry out certain functions that make your device operate properly. Processors are often described as the brain of computers, smartphones and tablets, Smartphones and tablets rely on processors to carry out their every task, Processors are an incredibly important factor in selecting any type of computing device, including your smartphone.
    4x2.4 GHz Cortex-A73 + 4x1.8 GHz Cortex-A53
  • GPU GPU (Graphics Processing Unit) is a single-chip processor designed to rapidly manipulate and alter memory to accelerate the creation of images in a frame buffer intended for output to a display, This includes things such as lighting effects, object transformations, and 3D motion.
    Mali-G71 MP8
  • RAM (Memory) RAM (Random Access Memory) is a type of computer memory that can be accessed randomly, any byte of memory can be accessed without touching the preceding bytes that allows information to be stored and accessed quickly from random locations. RAM is the most common type of memory found in computer systems, smartphones, tablets and other electronic devices.
    4/6GB
  • Memoria interna Internal Storage is a data storage space (flash memory) mostly used in smartphones, tablets and other electronic devices where operating system, apps, music, photos, videos, files and other user data Is stored.
    64/128GB
  • microSD Card Slot Memory Card Slot is a special slot for inserting a memory card. Memory cards allow you to expand the phone's built-in memory, A memory card (sometimes called a flash memory card or a storage card) is a small storage medium used to store data such as text, pictures, audio, and video, for use on small, portable or remote computing devices such as mobile phones, mp3 players, digital cameras.
    Micro-SD fino a 256GB
  • Sensore impronte Sensors are electronic components that detects and responds to some type of input from the physical environment. The specific input could be light, heat, motion, moisture, pressure and location, The output is generally a signal that is converted to use in computing systems, a location sensor, such as a GPS receiver is able to detect current location of your electronic device.

Display

  • Tipo Display Technology => A number of display technologies and types used in mobile phones => TFT (Thin Film Transistor), IPS (In-Place Switching), OLED (Organic Light Emitting Diode), AMOLED (Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode), Super AMOLED (an even advanced version of AMOLED), Resistive Touchscreen (Resistive touchscreens contain two layer of conductive material with a very small gap between them which acts as a resistance), Capacitive Touchsceen (Capacitive touchscreen technology consists of a layer of glass coated with a transparent conductor)
    IPS-NEO LCD
  • Pollici
    5.5
  • Risoluzione
    QHD 1440 x 2560
  • Densità Pixel Pixel Density (PPI) is refers to the concentration of pixels on a particular display, measured in pixels per inch (ppi). Pixel density is calculated by dividing the diagonal pixel resolution of a display by its diagonal size, higher pixel density better display quality.
    534 ppi
  • Protezione Display Display Protection => Gorilla Glass is a special alkali-aluminosilicate glass shield with exceptional damage resistance that helps protect mobile displays from scratches, drops, and bumps of everyday use, It is always better to go for a smartphone with Gorilla Glass for that added protection and peace of mind.
    Gorilla Glass 5

Fotocamera

  • Posteriore Camera is able to capture photographs and usually videos, The most important characteristics of a camera are the resolution (measured in megapixels), lens focus type (fixed or automatic), higher megapixel cameras are known to capture higher quality photos, but not always a good measurement of the photos quality.
    12MP RGB + 20MP Monocromatica
  • Apertura sensore
    f/2.2 + f/2.2
  • Stabilizzazione
    Ottica
  • Flash Flash Light => There is commonly two types of flash lights are used in camera mobile phones, LED Flash (LED flash offers lower power consumption with drive circuitry that takes up very little room, LEDs can be strobed faster than any other light source), Xenon Flash (xenon flash produces an extremely intense full-spectrum white light for a very short duration)
  • Video
    4K 30 fps
  • Anteriore
    8MP

Batteria

  • Capacità Capacità è la misura... ( in Amp-hr) of the charge stored by the battery, and is determined by the mass of active material contained in the battery. The battery capacity represents the maximum amount of energy that can be extracted from the battery under certain conditions.
    3.750 mAh
  • Removibile
  • Ricarica Rapida
  • Ricarica Wireless Wireless Charging (Inductive Charging) uses an electromagnetic field to transfer energy between two objects. This is usually done with a charging station. Energy is sent through an inductive coupling to an electrical device, which can then use that energy to charge batteries or run the device.

Connettività

  • Bluetooth Bluetooth is a wireless communications technology for exchanging data between mobile phones, headsets, computers and other network devices over short distances without wires, Bluetooth technology was primarily designed to support simple wireless networking of personal consumer devices.
    4.2 con A2DP/LE
  • Infrarossi Infrared connectivity is an old wireless technology used to connect two electronic devices. It uses a beam of infrared light to transmit information and so requires direct line of sight and operates only at close range.
  • Wi-fi Wi-Fi is a popular wireless networking technology using radio waves to provide high-speed network connections that allows devices to communicate without cords or cables, Wi-Fi is increasingly becoming the preferred mode of internet connectivity all over the world.
    802.11 a/b/g/n/ac
  • USB
    Type-C 2.0
  • GPS GPS The Global Positioning System is a satellite-based radio navigation system, GPS permits users to determine their position, velocity and the time 24 hours a day, in all weather, anywhere in the world, In order to locate your position, your device or GPS receiver must have a clear view of the sky.
    A-GPS/GLONASS/BeiDou
  • NFC NFC (Near field communication) is a set of standards for smartphones and similar devices to establish peer-to-peer radio communications with each other by touching them together or bringing them into proximity, usually no more than a few inches.
  • HDMI-MHL HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is a compact audio/video interface for transferring uncompressed video data and compressed or uncompressed digital audio data from a HDMI-compliant source device to a compatible computer monitor, video projector, digital television, or digital audio device.

Network

  • 2G Network
    850, 900, 1800, 1900 MHz
  • 3G Network
    800, 850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz
  • 4G Network
    Bande 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 29
  • SIM SIM (Subscriber Identity Module) is a small card that contains mobile network subscriber's account information. This allows the phone using the card to attach to a mobile network. The SIM card is most commonly associated with GSM and UMTS mobile networks. Moving a SIM card from one phone to another allows a subscriber to switch mobile phones without having to contact their mobile network carrier. SIM cards can also be used by a phone to store limited amounts of data, such as phone numbers and text messages.
    Nano SIM
  • Dual SIM

Software

  • Sistema Operativo OS => Every computer system run on a base software called Operating System (OS). Operating System controls all basic operations of the computer (such as smartphone, PDAs, tablet computers and other handheld devices). The Operating System allows the user to install and run third party applications (apps), apps are used to add new functionality to the device.
    Android 7.0 Nougat
  • Interfaccia utente UI or user interface of a device is the look and feel of the on-screen menu system. How it works, its color scheme, how it responds to button presses, all of these things are part of the user interface.
    EMUI 5.1

Certificazioni

  • Impermeabilità
    NO
  • Resistenza urti e polvere
    NO

Huawei P10 Plus - Pareri degli utenti

  • Be the first to add a Review

    Please post a user review only if you have / had this product.

  • Rate this Product

  • 5
  • 5
  • Screen size, image quality (brightness, colors, contrast, etc), visibility in sun light, angles of view and touchscreen.
    6
  • 6
  • What about battery life, while calling, listening music, watching videos, playing games and doing other tasks.
    6
  • 6
  • 5
  • 6
  • 6 / 10 based on your selection

Huawei P10 Plus - Video

Huawei P10 Plus - Offerte

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password